Een niche, waarop producten en diensten zich vooral op richten is een specifiek deel van zo’n markt. Nichemarkten ontstaan bij specifieke behoeftes, doordat er bedrijven zijn die daar potentie in zien.
Deze beschermende marktsegmenten zijn niet zo groot, maar omdat er niet veel andere spelers hiermee actief zijn, valt er met de juiste inzichten toch rendement te behalen.
Ben je geïnteresseerd of wil je starten in E-Commerce? Check dan deze pagina
Door precies aan die producten en diensten tegemoet te komen, waar potentiele klanten op zitten te wachten, is het makkelijker om in zo’n niche een stevige positie of zelfs het monopolie in te nemen, dat natuurlijk met meerdere concurreerd in de markt.
Het kenmerk van een niche, zorgt er voor dat het aantal nichemarkten eindeloos is. Enige voorbeelden van mogelijke niches zijn: bladmuziek, honden trimmen, breipatronen, dansschoenen, of laagdrempelig boeken uit geven.

Ontdek de Gratis Training van de Bol Masterclass
Hoe je binnen een paar maanden een miljoenenomzet kan draaien!
Wil je nog meer begrippen leren kennen? Check dan deze pagina