WE-Commerce zien we als een paraplubegrip voor abstracte plannen binnen E-Commerce, die erop gericht zijn om een sociaal proces te maken van online winkelen.
Wanneer je in een normale winkel bewust bent van de aanwezigheid van andere klanten, biedt een webshop meestal een persoonlijke en besloten beleving.
WE-Commerce doorbreekt deze besloten beleving, door klanten met elkaar in contact te brengen.
Ben je geïnteresseerd of wil je starten in E-Commerce? Check dan deze pagina
Een webwinkel kan deze klanten met elkaar in contact brengen, doordat er opmerkingen en beoordelingen bij producten worden geplaatst.
Ook door bijvoorbeeld te laten zien, hoeveel klanten er op de desbetreffende site bevinden, en waar de bestellingen zoal geplaatst worden.

Men kan door bezoekers een publiek verlanglijstje laten aanleggen, zodat zij dit ook actief met familie, vrienden en kennissen kunnen delen.
Ook kan worden gedacht aan samenvoeging van social media. Door webshop klanten hun favoriete producten te laten delen of liken.
De WE-Commerce overtreft het niveau van de individuele webwinkel. De klanten worden als het ware uitgenodigd om zich te verenigen, of regelen dit zelf.
Als groep, om onderling ervaringen te delen, zijn zij ook in staat om invloed uit te oefenen om kortingen en inkoopvoordelen af te dwingen.

Ontdek de Gratis Training van de Bol Masterclass
Hoe je binnen een paar maanden een miljoenenomzet kan draaien