Wat is een Doel-CPA?

Doel-CPA is een automatische biedstrategie binnen Google Ads. Met deze biedstrategie gaat Google aan de slag om zoveel mogelijk conversies te genereren tegen de gewenste kosten per conversie.

Om deze strategie te gebruiken, dient er bij de campagne instellingen ingevuld te worden hoeveel een klant wil betalen voor een conversie. Dit is de doel-CPA (Cost per Acquisition). Vervolgens gaat Google bieden om ervoor te zorgen dat er ook daadwerkelijk tegen dit bedrag conversies worden behaald.

Bij gebruik van deze strategie is het niet mogelijk om op advertentiegroep- en zoekwoordniveau de kosten per klik in te stellen. De deelname in de advertentieveiling is dus helemaal gebaseerd op de doel-CPA.

Uiteindelijk wordt er wel nog steeds betaald per klik, maar je hebt dus geen invloed op deze kosten per klik. Google verlaagt en verhoogt deze waar dat nodig is. Ook kan de werkelijke CPA verschillen van de ingestelde doel-CPA.

Om succesvol te blijven presteren heeft de campagne regelmatig updates nodig. Dit kun je doen door te blijven testen met de advertenties.

En regelmatig te kijken naar zoekwoord rapporten en op basis daarvan woorden toevoegen en uitsluiten.

Bekijk hieronder de video hoe je Doel-CPA aanpast binnen je campagne binnen Google Ads:

Ben je geïnteresseerd in SEA?

Schrijf je in en krijg gratis de E-Book: ‘Leren domineren in Google’ t.w.v. €47,- en ontdek alle geheimen binnen Google Ads!

Ja, ik wil die gratis E-Book!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.