
Met ‘Doel-ROAS‘ kunt u bieden op basis van een doelrendement op de advertentie-uitgaven (Return On Advertising Spending).
De strategie ‘slim bieden‘ met Google Ads zorgt ervoor dat je meer conversiewaarde of opbrengsten genereert op het doelrendement op advertentie-uitgaven (ROAS) dat je dan hebt ingesteld.
Biedingen worden automatisch geoptimaliseerd tijdens de veiling.
Waardoor je de biedingen voor elke veiling kunt aanpassen.
‘Doel-ROAS’ is beschikbaar als standaardstrategie voor een afzonderlijke campagne.
Hoe werkt Doel-ROAS binnen Google Ads?
Google Ads voorspelt toekomstige conversies en de bijbehorende waarden aan de hand van de conversiewaarden. Die je via Conversies bijhouden gerapporteerd wordt.
Vervolgens stelt Google Ads maximum CPC-biedingen in om een conversiewaarde te maximaliseren.
Terwijl wordt geprobeerd een gemiddeld rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) te behalen dat gelijk is aan een campagne doel.

Met welke campagnetypen kun je er mee aan de slag?
-Voor alle campagnes in het zoeknetwerk en campagnes van het type Zoeknetwerk met Display Select.
Wil Google Ads naar een gemiddelde ROAS die gelijk is aan het doel voor alle campagnes die gebruikmaken van de strategie:
– Bij campagnes in het Display Netwerk streeft Google Ads naar een gemiddelde ROAS.
Die gelijk is aan het doel voor alle campagnes die gebruikmaken van deze strategie.
– Voor Shopping-campagnes streeft Google Ads naar een gemiddelde ROAS die gelijk is aan uw doel voor alle campagnes met deze strategie.
– Bij app-campagnes streeft Google Ads naar een gemiddelde ROAS voor uw campagne op basis van installaties die je hebt geselecteerd.

Ben je geïnteresseerd in SEA?
Schrijf je in en krijg gratis de E-Book: ‘Leren domineren in Google’ t.w.v. €47,- en ontdek alle geheimen binnen Google Ads!