Wat is een Sitelink Extensie?

Een sitelink extensie is een van de meest gebruikte advertentie-extensie bij Google Ads.Het is een extra (sub)link die naar voren komt bij een zoekopdracht. Daarmee zie je niet één URL, maar direct meerdere.

Dit levert meer zichtbaarheid op en een hogere CTR. In Google Ads kun jij zelf je sitelinks instellen en dus zelf bepalen wat hier zichtbaar is.

De sitelink extensie is de meest gebruikte advertentie-extensie in Google Ads. Dit komt omdat het erg handig is dat je bezoekers direct de mogelijkheid kunt geven om andere pagina’s (die misschien beter aansluiten) te bezoeken. Je advertentie wordt vervolgens weer groter en valt meer op!

Voorbeeld van ‘Sitelinks’ die rood gemarkeerd zijn


Wat zijn de vereisten als je met sitelink extensies gaat werken?

Google Ads heeft een aantal vereisten aan sitelink extensies. De volgende punten zijn niet toegestaan:

– Sitelinks die naar dezelfde bestemmingspagina of content verwijzen.

– Sitelinks die naar een ander domein verwijzen dan de bestemmings-URL van de advertentie

– Interpunctie en symbolen die worden gebruikt om aandacht te vestigen op de advertentie

Handelsmerken; bepaalde handelsmerken worden afgekeurd.

Bekijk hieronder de video hoe je een sitelink extensie maakt binnen Google Ads:

Ben je geinteresseerd in SEA?

Schrijf je in en krijg gratis de E-Book: ‘Leren domineren in Google’ t.w.v. €47,- en ontdek alle geheimen binnen Google Ads!

Ja, ik wil die gratis E-Book!


>>Lees ook wat Google Ads is en wat het allemaal inhoudt op deze pagina<<

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *