Wat is Native Advertising?

Native advertising is dus een vorm van online adverteren waarbij de kwaliteit van de content hoog blijft. Waardoor dus de bezoeker hetzelfde zal ervaren als bij de redactionele content.

Kwaliteit zal dus voorop staan bij het verspreiden van native advertising. In sommige gevallen zelfs de kwaliteit van de content zo hoog is dat de ervaring wordt verbeterd.

Welke soorten Native Advertising zijn er nou eigenlijk?

Iedere doelgroep dient op een andere manier benadert te worden en binnen native advertising zijn er een aantal types. Onderstaand de stijlen van native advertising.

soorten native advertising


Native content

Native content‘ is een redactioneel artikel waarbij de content één op één aansluit op de bezoekers en in het meest ideale geval een meerwaarde biedt.

Het gaat hierbij niet om het uitdragen van een ‘brand’, maar om het aanwezig zijn op een website middels de juiste ‘tone of voice’. Het onderscheid tussen native content en redactionele content moet niet gemaakt kunnen worden.

Sponsored content

Sponsored content‘ is het betaalde vorm van een redactioneel artikel waarin een link met een externe organisatie is gemaakt. Dit type content heeft een daadwerkelijke toegevoegde waarde voor de publishers en haar lezers.

Een nadeel van sponsored content is dat er in vrijwel alle gevallen een vermelding staat als ‘sponsored story’ of ‘gesponsord door.’ Om aan te duiden dat de redactie niet verantwoordelijk is voor de content.

Branded content

Online adverteren is niet meer hetzelfde als vroeger. Voorheen was het een stuk eenvoudiger om een ‘brand’ te promoten middels deze contentvorm, maar de lezers en bezoekers zijn een stuk kritischer dan voorheen.

De advertentie moet tegenwoordig hoger staan dan de onderliggende commerciële waarde om het op een succes uit te laten lopen. Bij ‘branded content‘ ligt de focus echter wel op het aanprijzen of onder de aandacht brengen van de adverteerder.

Content recommendation netwerken

Content recommendation is een promotionele vorm van content verspreiding waarbij onderaan een artikel met een ingeladen lijst aan andere interessante content stukken.

Het gaat hierbij om zowel interne artikelen als stukken op externe websites welke worden ingeschoten middels zogenaamde content widgets.

Waarom zou je Native advertising in willen zetten?

Veel consumenten worden tegenwoordig overspoelt met gesponsorde berichten of andere vormen van reclame op internet. Wanneer je op een ‘goede’ manier in contact wilt komen met de doelgroep, dan is het goed om native advertising minimaal te overwegen.

Ben je geïnteresseerd in SEA?

Schrijf je in en krijg gratis de E-Book: ‘Leren domineren in Google’ t.w.v. €47,- en ontdek alle geheimen binnen Google Ads!

Ja, ik wil die gratis E-Book!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *