
Remarketing, wordt ook wel retargeting genoemd, is een techniek in zoekmachine adverteren waarmee je eerdere bezoekers van je site opnieuw benaderd met gerichte beeld-, tekst- of videoadvertenties.
Voor de meeste websites converteert nog geen 2% van de bezoekers bij het eerste bezoek. Met andere woorden; slechts 2% van jouw potentiële klanten gaat daadwerkelijk over tot aankoop.
Remarketing is een advertentiemethode om je te helpen de overgebleven 98% te converteren door middel van het tonen van gerichte advertenties.
Google Ads maakt tegenwoordig vrij eenvoudig om deze techniek toe te passen.

Hoe werkt remarketing eigenlijk?
De bekendste vorm van retargeting is Google remarketing Ads.
Deze campagnes zet je op via Google Ads en worden vertoond in het Google Display Netwerk.
Er komen echter steeds meer aanbieders bij. Het is ook mogelijk dat je advertenties weer tegenkomt via andere partijen binnen Nederland en internationaal.
Om te beginnen plaats je een remarketingtag op iedere pagina van je website. Dit is een klein code, dit wordt ook wel een remarketing pixel genoemd.
Met behulp van een (legale) cookie worden je bezoekers in een remarketinglijst geplaatst.
Zo weet je provider precies aan wie de advertenties moeten worden vertoond.
Voor welke type organisaties is Remarketing het beste geschikt voor?
Remarketingis uitermate geschikt voor bepaalde organisaties. Zoals: zakelijke dienstverleners, reisorganisaties, makelaars en eigenlijk iedereen die online leads en sales genereert kan remarketing waarde toevoegen.
Vooral voor producten of diensten waarbij veel wordt vergeleken.
Bijvoorbeeld grote aankopen, vakanties, kleding, zakelijke diensten.
Door je lijsten goed te segmenteren en na te denken op welke informatie iedere bezoeker zit te wachten. Dan krijg je websitebezoeker relevante advertenties op het juiste moment te zien.
Hierdoor is de effectiviteit van remarketing campagnes een stuk hoger dan bij reguliere targeting.

Ben je geinteresseerd in SEA?
Schrijf je in en krijg gratis de E-Book: ‘Leren domineren in Google’ t.w.v. €47,- en ontdek alle geheimen binnen Google Ads!