Wat is Rich Media?

Rich media is een term die wordt gebruikt om een banneradvertentie op een webpagina te omschrijven die gebruik maakt van geavanceerde technologie. Het gaat eigenlijk om media die verrijkt is met technologie om de gebruiker sneller te verleiden tot een actie.

Het bestaat voornamelijk uit beeldadvertenties die op een webpagina zichtbaar zijn binnen de advertentieruimte die beschikbaar is gesteld door een website.

. Vanwege de geavanceerde technologie binnen de beeldadvertentie kunnen elementen zoals video of audio worden toegevoegd.

Zo zijn banners interactief, en kunnen er dynamische elementen ingeladen worden.
Deze elementen roepen banners sneller aan tot interactie en engagement bij de doelgroep.

Door het inzetten van rich media kan een marketeer of marketingbureau een verhaal of reclamecampagne beter uiten, dit resulteert in meer interactie en meer engagement.

Welke mogelijkheden Rich media zijn er?

Het is uitermate geschikt om de naamsbekendheid van jouw bedrijf of product te vergroten. Laat potentiële klanten op basis van segmentatie kennismaken met jouw product of dienst. Dit kun je, zoals gezegd, doen op verschillende manieren. De meest populaire formaten zijn.

-Take-Over

– Header

– Slider

– Billboard

– Layer 

Creëer naamsbekendheid!

Rich Media advertenties zijn zeer interessant om naamsbekendheid te genereren onder je doelgroep/bezoekers.

Het is ook inzetbaar voor remarketing. Hiermee zorg je ervoor dat je een bepaalde boodschap alleen getoond wordt aan bezoekers die jouw website hebben bezocht.

Ben je geïnteresseerd in SEA?

Schrijf je in en krijg gratis de E-Book: ‘Leren domineren in Google’ t.w.v. €47,- en ontdek alle geheimen binnen Google Ads!

Ja, ik wil die gratis E-Book!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.