RSLA staat voor (Remarketing Lists for Search Ads)s een functie binnen Google Ads waarmee je je tekstadvertenties focust op mensen die je website eerder hebben bezocht. Daarbij kun je biedingen aanpassen voor die bezoekers. Ook kun je RLSA-lijsten aan je huidige campagnes toevoegen en enkel daarop een hoger bod instellen.

Het verschil met de display remarketing is dat je ze nu niet bereikt door middel van het plaatsen van advertenties op andere websites, maar je toont advertenties als deze bezoeker zoekt binnen de zoekmachine van Google.

Op deze manier kun je zoekadvertenties laten zien aan deze bezoekers wanneer ze daarna weer interessante zoekopdrachten invoeren op Google. Volgens verschillende benchmarks, converteert slechts 2-4% van de websitebezoekers. Maar het pad dat leidt tot een aankoop of andere vorm van conversie (ingevuld contactformulier, etc.) bevat meerdere commerciële zoekopdrachten.

Hoe ga je RSLA instellen in Google Ads?

Je kunt hier net zoals bij ‘normale search advertising’ biedingen instellen, advertenties maken en zoekwoorden selecteren en daarbij dien je rekening te houden met het feit dat deze bezoekers je website eerder hebben bezocht. RSLA maakt gebruik van remarketinglijsten om dit in te schakelen.

Bekijk hieronder de video hoe je RSLA gaat toepassen binnen Google Ads.

Ben je geinteresseerd in SEA?

Schrijf je in en krijg gratis de E-Book: ‘Leren domineren in Google’ t.w.v. €47,- en ontdek alle geheimen binnen Google Ads!

Ja, ik wil die gratis E-Book!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *