SEA staat voor (Search Engine Advertising), hiermee wordt het betaald adverteren in de zoekmachine bedoeld. Door te adverteren op internet kun je je zeer specifiek op een bepaalde doelgroep richten. Je kunt bijvoorbeeld adverteren op (partner)websites van Google met behulp van een banner je advertentie laten tonen. Het verschil met SEO (gratis bezoekers) is dat je voor SEA betaalt voor het tonen van jouw website in de zoekresultaten.

wat is sea?



Adverteren in zoekmachines (SEA)

Over de hele wereld gebruiken mensen verschillende zoekmachines voor zoekopdrachten. In Nederland wordt naast Google ook de zoekmachines Bing en Yahoo gebruikt. Google is in Nederland echter de absolute marktleider, met een marktaandeel van meer dan 95%.

In een zoekmachine zijn standaard plekken gereserveerd voor advertenties. Je kunt adverteren aan de bovenkant of aan de onderkant van een zoekmachine. Je hebt de keuze uit tekstadvertenties, beeldadvertenties en zelfs video-advertenties.

Adverteren met Google Ads

De zoekmachine van Google maakt gebruik van een eigen advertentiesysteem; Google Ads. Door middel van een veilingsysteem kun je bieden op de betaalde advertentieplekken in de zoekmachine van Google. Het bieden gaat op basis van zoektermen en/of zoekwoorden.
Naast de hoogte van het bod, kijkt Google ook naar de kwaliteit van een advertentie. Je kunt dus kosten besparen door je advertenties te optimaliseren naar een goede kwaliteitsscore!
Zo kan bij zoekwoorden waar je website niet gevonden wordt, jouw advertentie toch in de zoekresultaten verschijnen.

Ben je geïnteresseerd in SEA?

Schrijf je in en krijg gratis de E-Book: ‘Leren domineren in Google’ t.w.v. €47,- en ontdek alle geheimen binnen Google Ads!

Ja, ik wil die gratis E-Book!


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.