Wat zijn Conversies Maximaliseren?

Conversies maximaliseren’ is een biedstrategie van Google Ads waarbij ‘slim bieden’ wordt toegepast om biedingen voor elke veiling te optimaliseren.

Biedingen worden automatisch ingesteld, met als uitgangspunt om zoveel mogelijk conversies te realiseren binnen jouw budget.

Bodaanpassingen en ‘Aantal conversies maximaliseren’

Door bodaanpassingen in te stellen, kun je de advertenties vaker of minder vaak weergeven, op basis van waar, wanneer en hoe mensen zoeken.

Omdat ‘Aantal conversies maximaliseren’ de biedingen optimaliseert op basis van realtime gegevens, worden bestaande bodaanpassingen niet gebruikt.

Hoe werken de Conversies maximaliseren?

Bij biedingen op basis van ‘Aantal conversies’ wordt aan de hand van historische campagnegegevens. En signalen op het moment van de veiling automatisch het optimale bod voor de advertentie bepaald.

Telkens wanneer deze voor weergave in aanmerking komt. Google Ads stelt deze biedingen zo in dat het budget zo veel mogelijk conversies voor de campagne genereert.

Wanneer ga je de methode gebruiken?

Ga pas de strategie gebruiken wanneer je een vast dag- of maandbudget hebt.
Of als je te weinig conversies behaalt om een Target ROAS of Target CPA biedstrategie te kunnen gebruiken.

Conversies maximaliseren is geschikt voor de volgende campagnetypes: Alleen in het Zoeknetwerk, Zoeknetwerk met Display Select, Alleen Display Netwerk, Shopping en Video.

Ben je geïnteresseerd in SEA?

Schrijf je in en krijg gratis de E-Book: ‘Leren domineren in Google’ t.w.v. €47,- en ontdek alle geheimen binnen Google Ads!

Ja, ik wil die gratis E-Book!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *