Wat zijn Uitsluitingszoekwoorden?

Uitsluitingszoekwoorden zijn zoekwoorden die voorkomen dat je advertentie wordt getoond aan gebruikers die zoeken naar een bepaald zoekwoord of woordgroep.

Die niet belangrijk zijn voor jou advertentie(s) binnen je Google Ads campagne.

‘Uitsluitingszoekwoorden’ worden ook wel negatieve zoekwoorden genoemd. Het zijn namelijk zoekwoorden waarop een advertentie niet moet worden getoond.

Als je bijvoorbeeld het zoekwoord ‘autoband’ toevoegt aan de lijst met negatieve zoekwoorden.
Zal uw advertentie niet getoond worden bij zoekopdrachten met het zoekwoord ‘autoband’ erin.

Zo ontstaat er een kleinere kans dat tekst- en display-advertenties getoond worden bij onbelangrijke zoektermen.

Hoe haal je ‘negatieve zoekwoorden’ eruit?

In de lijst met zoektermen worden zoekwoorden weergegeven die mensen in de zoekmachine hebben ingevoerd.

Hier kan je dus gemakkelijk zien welke woorden niet relevant zijn voor je campagne.

Wanneer je dit hebt vastgesteld kun je deze onbelangrijke zoektermen met gemak toevoegen aan de lijst met ‘uitsluitingszoekwoorden’.

wat zijn uitsluitingszoekwoorden?

De Kwaliteitsscore verbeteren!

Uitsluitingszoekwoorden helpen bij het verbeteren van je campagnes.
Door de juiste uitsluitingszoekwoorden toe te voegen voorkom je dat advertenties getoond worden bij onbelangrijke zoekopdrachten.

Of zoekopdrachten waarvan je verwacht dat deze weinig kliks en conversies gaan opleveren.

Door je advertentie alleen te tonen bij belangrijke zoekopdrachten zal dit leiden tot een hoge kwaliteitsscore.

Een hoge kwaliteitsscore zorgt weer voor een hogere positie van de advertenties in de zoekmachine en verlaging in de kosten per klik.

Bekijk de video hieronder hoe je zoekwoorden ‘uitsluit’:



Ben je geïnteresseerd in SEA?

Schrijf je in en krijg gratis de E-Book: ‘Leren domineren in Google’ t.w.v. €47,- en ontdek alle geheimen binnen Google Ads!

Ja, ik wil die gratis E-Book!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.