Er zijn diverse type campagnes. Welk type u kiest, hangt af van uw advertentiedoel. Als u bijvoorbeeld op Google.com advertenties wilt weergeven om meer bezoeken aan uw website te genereren, kiest u voor een campagne in het zoeknetwerk.
In ieder advertentienetwerk zijn verschillende typen campagnes beschikbaar, die elk geschikt zijn voor een bepaald doel. In dit artikel bespreken we enkele van deze campagnetypen.
Welke type campagnes zijn er eigenlijk?
Als u uw campagne instelt, wordt u gevraagd campagnedoelen en een campagnetype te kiezen.
Je kunt een doel voor uw campagne selecteren op basis van de acties waarvan u graag wilt dat klanten ze uitvoeren. U kunt ook een campagnetype selecteren, zoals zoeknetwerk, Display Netwerk, Shopping of Video.
U krijgt aanbevelingen te zien voor functies en instellingen die u kunnen helpen de belangrijkste advertentiedoelstelling van uw campagne te bereiken. Vergeet niet dat alle campagne-instellingen en functies beschikbaar zijn, ongeacht het doel dat u kiest. U kunt uw doel altijd wijzigen of ervoor kiezen geen doel te gebruiken.
Het campagnetype bepaalt waar gebruikers uw advertenties zien. U maakt dit specifieker door uw advertenties te targeten.
U kunt kiezen uit onder meer de volgende campagnetypen:
– Campagne in het zoeknetwerk
• Campagne in het Display Netwerk
– Shopping
• Video
• App
De nieuwe versie Google Ads
In het nieuwe, verbeterde Google Ads zijn enkele wijzigingen aangebracht in de campagnetypen. Als u bijvoorbeeld een campagne in het zoeknetwerk wilt maken die het Display Netwerk target (vergelijkbaar met een campagne van het type ‘Zoeknetwerk met Display Select’ in de vorige versie van Google Ads), selecteert u ‘Zoeknetwerk’ als campagnetype en meldt u zich vervolgens aan voor het Display Netwerk in uw netwerkinstellingen.
Campagnetypen zijn direct gerelateerd aan de advertentienetwerken van Google: het zoeknetwerk van Google, het Google Display Netwerk en het YouTube-netwerk.
Deze netwerken omvatten alle plaatsen waar uw advertenties kunnen worden weergegeven: de sites van Google, websites waarop relevante Google-advertenties worden weergegeven en andere plaatsingen (bijvoorbeeld mobiele apps).
Ben je geïnteresseerd in SEA?
Schrijf je in en krijg gratis de E-Book: ‘Leren domineren in Google’ t.w.v. €47,- en ontdek alle geheimen binnen Google Ads!