Wat is e-mail marketing?

Hoe werkt e-mail marketing eigenlijk?
De voordelen van e-mail marketing
Een ander voordeel is dat e-mail marketing niet ingewikkeld is. Iedereen kan zich hierin verdiepen en er winst mee behalen voor zijn of haar bedrijf. Daarnaast gebruiken meer mensen hun mail dan je zou denken. Wanneer je er een nieuwsbrief uitstuurt, bereikt deze de lezer op elk gewenst moment.
Zelfs nadat je de nieuwsbrief al een aantal uur verzonden hebt, kan het zijn dat je alsnog lezers bereikt die op een later moment van de dag pas naar hun mail kijken. Zij kunnen dan alsnog je actie kopen, ook na de lancering. E-mail marketing kun je vandaag de dag voorzien van een multimedia inhoud.
Je kunt er namelijk ook foto’s of filmpjes in verwerken. Dit maakt van jouw nieuwsbrief een visueel feestje. Mensen gaan je bedrijf herkennen en onthouden, waardoor de kans groot is dat zij over je vertellen tegen hun familie, collega’s of vrienden.

De nadelen van e-mail marketing
Naast de vele voordelen, zitten er ook een aantal nadelen aan de inzet van e-mail marketing. Het is belangrijk dat je hiervan op de hoogte bent, voordat je voor deze marketingstrategie kiest. Zo kun je voor jezelf de voor- en nadelen tegen elkaar afwegen en een weloverwogen keuze maken. Houd er ten eerste rekening mee dat er strenge wet- en regelgeving aan e-mail marketing verbonden zit.
Je mag niet zomaar iedereen een commerciële mail sturen, hier kun je dan ook problemen mee krijgen. Het kost je veel tijd en moeite om e-mailadressen te verzamelen van de juiste personen en je doelgroep in het algemeen. Dit is zeker in het begin een tijdrovende klus.
De e-maillijst die je opbouwt, moet je daarna blijven monitoren, bijschaven en uitbreiden. Je bent dus nooit klaar met het bouwen van je e-maillijst. Daarnaast zien mensen e-mail marketing vaak als spam, aangezien niet iedereen op wekelijkse mails zit te wachten. Wanneer je te veel mails verstuurt, kan dit door je klanten als irritant worden ervaren. Denk hier dus over na als de relatie met je klanten belangrijk voor je is.

Wil jij ook beginnen met e-mail marketing?
E-mail marketing is voor elk bedrijf interessant, aangezien je het helemaal op maat voor je onderneming kunt inzetten. Het maakt niet uit of je een groot of klein bedrijf hebt en of je naar andere bedrijven of juist naar particulieren mailt. Het is makkelijk eigen te maken en je kunt er zelfs voor kiezen om de e-mail marketing als beginnend ondernemer een tijdje zelf uit te voeren.
Wanneer je bedrijf groeit of als je een marketingafdeling hebt, kun je de e-mail marketing aan communicatie professionals en marketeers uit handen geven. Het is wel handig om met software te werken, zodat je de inhoud van de mails kunt vormgeven en dat je in één keer naar de hele mailinglijst kunt verzenden.
Ontdek dan de e-mail marketingsoftware Enormail
Enormail is een compleet e-mail marketing programma, dat je helpt om de beste resultaten uit je e-mail marketing te halen. Hierdoor kun jij je mailinglijst en betalende klantenkring laten groeien. Enormail is gratis uit te proberen, zodat je kunt testen of deze software iets voor je is.
Je kunt de functies bekijken en uitproberen, zodat je alvast weet wat je er allemaal mee kunt. Het is gebruiksvriendelijk, compleet en professioneel. Lees mijn uitgebreide review over Enormail op deze pagina.
Heb jij ook interesse in e-mail marketing?
Wil je meer weten over e-mail marketing of wil je graag starten en ben je benieuwd hoe je de software meteen in gebruik kunt nemen? Dan kun je om meer informatie vragen of op de website van Enormail kijken. Vaak kun je direct van start als je de software downloadt of als je een persoonlijk account aanmaakt.

Ontdek de beste E-Mail Marketing Software van de Benelux!
Schrijf je Gratis in en Probeer de Eerste 30 Dagen Gratis Uit!